Skip to main content

We do great design

Och snygg design som en bonus.

Mister Lama föddes ur drivkraften att två designers ville utmana sin kreativitet och innovation. Det här är vår historia.

Det var vår 2018 och grundarna till Mister Lama hade precis avslutat sitt första stora projekt tillsammans, Markets & Corporate Law hade fått en visuell identitet. En riktigt bra sådan om ni frågar oss – flexibel, användbar och applicerbar på alla möjliga medier och storlekar. Och snygg dessutom. Det här var startskottet på något riktigt bra.

Snabbspola fram ett år och några fler projekt senare som trillat in i deras inbox. Det var dags att starta ett företag. Mister Lama blev namnet på ett företag som står för enkelhet, användbarhet och bra service.

Användbarhet är något som ofta förknippas med digitala produkter, men det är mycket större än så. Det genomsyrar allt från en visuell identitet och osthyvel till en app, helt enkelt allt som en person kan komma i kontakt med.

Enkelhet kan ibland missuppfattas, men det kan vara svårare att uppnå enkelhet än komplexitet. Det ligger mycket arbete och tanke för att hålla något enkelt.

Bra service är något vi strävar efter i varje del av vårt arbete. En tät kommunikation med vänskaplig känsla för att nå de mål vi satt tillsammans.

Design is so simple, that’s why it’s so complicated.

– Paul Rand

Säg hej till folket bakom

Katri och Tim Hansson är två designers med mål att utforma digitala produkter, bygga hållbara varumärke, göra illustrationer som tilltalar och hjälpa företag att nå utsatta mål.

Katri Hansson

Director of everything starting with the letter C

Lär känna Katri

Tim Hansson

Maestro of digital experience & design wizard

Lär känna Tim